Бұл сұхбаттың негізгі себебі – Shakarim University Геодезия және құрылыс кафедрасында екі жаңа зертхананың: геотехникалық және құрылыс материалдары зертханаларының ашылуы болды. Бұл оқиға – университеттің кезең-кезеңімен және жүйелі түрде жүзеге асырылып жатқан стратегиялық күн тәртібінің бір белесі. Сондықтан бұл сұхбатты болып жатқан үдерістерге жүйелі ілгерілеу тұрғысынан берілген көзқарас ретінде қабылдауға болады.
– Университет инфрақұрылымын дамыту – бұл бір реттік міндет те, тек құрал-жабдықты жаңарту ғана емес. Бұл – материалдық-техникалық база білім беру мен ғылыми экожүйенің негізі болатын жүйелі стратегиялық үдеріс. Әсіресе, инженерлік кадрларды даярлау туралы сөз қозғалғанда. Мұндай бағыттарда кәсіби маманды тек «теориямен» даярлау мүмкін емес. Жобалық ойлау дағдысынан бастап, аналитикалық машықтарға дейінгі барлық негізгі құзыреттер түлектер өндірісте кездестіретін нақты жабдықпен жұмыс істеу арқылы қалыптасуы тиіс. Бірақ бұл – тек бір қыры ғана.
Екінші жағынан, бүгін университет сатып алып жатқан жабдықтарды болашақ мамандарға арналған «тренажер» ретінде қарастыруға болмайды. Бұл жабдықтар әмбебап сипатқа ие. Онда ғылыми зерттеулер жүргізуге, қолданбалы міндеттерді орындауға, ғылыми мақалалар мен техникалық шешімдер әзірлеуге болады. Ал мұның барлығы кейін өңір мен елдің дамуының бір бөлігіне айналады.
Соңғы бір жылда ғылыми инфрақұрылымға инвестиция тартудың арқасында университеттің ғылыми әлеуеті сапалы түрде өсті. Бұл тек ғылыми жарияланымдар санының артуымен ғана емес, сонымен қатар университеттің ғылыми жобаларды жүйелі түрде жеңіп алып, іске асырып жатқаны арқылы да көрініс табады. Бұл жекелеген жетістіктер емес, тұрақты оң серпін. Бұрын жабдықтың негізгі бөлігі университеттің ішкі қаражаты есебінен алынатын болса, бүгінде біз 80%-ға дейін, кейбір позициялар бойынша одан да жоғары мөлшердің ғылыми гранттар есебінен сатып алынатынын айта аламыз.
Осылайша, тұрақты цикл іске қосылды: инфрақұрылым ғылымға серпін береді, ғылым жобаларға бастама болады, жобалар қаржы көзін ашады, қаржыландыру инфрақұрылымды нығайтады. Бұл тетікті сақтау және дамыту қажет. Ол нақты нәтиже беріп жатыр.
Кадрлық құрамдағы өзгерістерді де ерекше атап өткен жөн. Бұрын біз буын алшақтығы туралы жиі айтатынбыз – аға буын ғалымдары белсенді қызметін аяқтап жатыр, ал жаңа буын әлі толықтай қалыптаспаған. Қазір бұл кедергінің еңсерілгенін көріп отырмыз.
5–10 жыл бұрын PhD дәрежесін қорғаған жас зерттеушілер бүгінде өздері ұстаз, жетекшіге айналды. Олар өз ғылыми топтарын құрып, гранттар алып, жобалар жүргізіп жатыр, студенттерге тек оқытушы ретінде ғана емес, ғылыми жетекші ретінде де бағыт-бағдар беруде. Бұл бұрын стихиялы қалыптасқан ғылыми сабақтастықтың бүгінде жүйелі негізге айналғанының дәлелі.
Университет стратегиясында бұл процестер басым бағыттар ретінде айқындалған. Біз ғылыми мектептің тұрақты дамуы заманауи зертханалық база, гранттық қатысу жүйесі, коммерцияландыру тетіктері мен жас кадрларды тартатын менторлық мектепсіз мүмкін еместігін жақсы түсінеміз.
Білім беру стандарттарына сәйкес келумен қатар, біз олардан озық болуға тырысуымыз қажет. Бұл – жаһандық өзгерістер жағдайында аса өзекті: жасыл экономикаға көшу, цифрлық инженерлік шешімдер, био және агротехнологиялар. Бұл салаларда Shakarim University өз бағыттарын, сарапшы топтарын қалыптастырып жатыр.
Ендігі міндет – тұрақтылық пайда болған сәтте тоқтап қалмау, керісінше, пәнаралық орталықтарды құру кезеңіне өту, өңіраралық және халықаралық ғылыми серіктестік үшін жағдай жасау, ғылымды өңірлік білім экономикасына кіріктіру, осы зертханаларда әзірленетін студенттік стартаптарды барынша қолдау.
Shakarim University стратегия, ғылым және әрбір зерттеушінің, студенттің, оқытушының жеке тарихы бір кеңістікте түйісетін, университетке де, бүкіл өңірге де, сайып келгенде елге де құндылық пен келешек сыйлайтын даму алаңына айналып келеді.


