AP19680287 "Жүк вагоны арбасының болат бөлшектерінің беріктігін жергілікті электролиттік-плазмалық нығайтумен арттыру"

Ғылыми жоба жетекшісі: Шаяхметов Ержан Ярнарович, PhD, - жоба жетекшісі ORCID ID – 0000-0002-7986-0083


Өзектілігі:

Жоба физика, материалтану және машина жасаудың бірнеше салаларына қатысты. Жоба бойынша үйкеліске ең аз шығын мен максималды тозуға төзімділікті қамтамасыз ететін бөлшектің беткі қабатында геометрияны, өлшемдерді және жергілікті қатты қосындыларды орналастыру бойынша жұмыстар жүргізілетін болады. Бөліктің бетінде қысу кернеулерінің жоғары деңгейін құру оның беріктігін арттырады және динамикалық жүктемелер кезінде кернеулердің релаксациясын қамтамасыз етеді. Осылайша, жүк вагонының бөлшектерінің пайдалану қасиеттерін арттыру үшін оны қолдану мақсатында электролиттік-плазмалық әдісті жетілдіруге бағытталған жұмыс тақырыбы өзекті болып көрінеді.


Мақсаты:

Жүк вагонының арба бөлшектерінің беріктігін арттыруға мүмкіндік беретін тозатын беттерді электролиттік-плазмалық қатайтудың технологиялық процесін әзірлеу, сондай-ақ электролиттік-плазмалық қатайту режиміне байланысты 20ГЛ болаттың құрылымдық-фазалық күйлерінің, механикалық және трибологиялық сипаттамаларының өзгеруін зерттеу.


Күтілетін нәтиже:

Болаттарды электролиттік-плазмалық қатайтудың оңтайлы режимі орнатылады. Болат бұйымдарын электролитті-плазмалық қатайтуға арналған автоматтандырылған қондырғы жасалады.

Нығайтылған болаттың құрылымы мен оның трибологиялық қасиеттері арасында байланыс орнатылады.

Электролитті-плазмалық қатайту кезінде Орташа көміртекті болаттардың дислокациялық құрылымын қалыптастырудың негізгі заңдылықтары белгіленеді. Электролитті-плазмалық қатайтумен өңделген болаттардың тозу механизмдері орнатылады.

Трибологиялық және физика-механикалық қасиеттердің электролиттік-плазмалық қатайтумен өңделген болаттардың құрылымдық-фазалық күйімен байланысы орнатылады.

Жүк вагонының арбасының үдеткіш арқалығының жұмысын имитациялайтын жағдайларда 20ГЛ Болаттың нығайтылған үлгілерін сынау жүргізілетін болады.

Жүк вагонының арба бөлшектерінің электролиттік-плазмалық нығайтуға дейінгі және кейінгі пайдалану қасиеттері бағаланатын болады.

Жүргізілген эксперименттік зерттеулер мен сынақтар негізінде жүк вагоны арбасының үстеме арқалығы мен бүйір жақтауларын жасау үшін қолданылатын 20ГЛ құйылған болатты электролитті-плазмалық қатайту тәсілі әзірленетін болады.

Электролитті-плазмалық нығайтудың ресурс үнемдеуші технологиясын қолдана отырып, жүк вагонының арбасының тозатын бөлшектерін жөндеудің технологиялық процесі әзірленеді және енгізуге ұсынылады.


Қол жеткізілген нәтиже:

----


Зерттеу тобының мүшелері
  • Аты-жөні: Рахадилов Бауыржан Корабаевич, PhD

    Scopus Id: 55539741700

    Researcher Id: AAD-3744-2020

    ORCID: 0000-0001-5990-7123

    Қосымша:

  • Аты-жөні: Табиева Еркежан Еркинбеккызы, PhD

    Scopus Id: 55867686500

    Researcher Id: AAS-1601-2021

    ORCID: 0000-0002-9726-7187

    Қосымша:

  • Аты-жөні: Кожанова Рауан Сабырбековна

    Scopus Id: 57216911622

    Researcher Id: FIW-6034-2022

    ORCID: 0000-0002-5879-3002

    Қосымша:

  • Аты-жөні: Байжан Дарын Рашитұлы

    Scopus Id: 57214891142

    Researcher Id: ---

    ORCID: 0000-0002-9105-3129

    Қосымша: